ثبت شرکت در رشت
بلاگ

ثبت شرکت در رشت و گیلان

استان گیلان با مرکزیت شهرستان رشت یکی از اقتصادی‌ترین استان‌های ایران است. از نظر بسیاری گیلان بهشت ایران است به همین دلیل هر نوع سرمایه گذاری در این استان را مفید ارزیابی می‌کنند. یکی از بهترین‌ راه‌ها برای سرمایه گذاری و رسمیت بخشیدن به کسب و کار ثبت شرکت در رشت و شهرستان‌های استان گیلان مانند تالش، رودسر، لاهیجان، لنگرود، بندر انزلی، صومعه سرا، فومن، آستارا، رودبار و غیره است.

بخش قابل توجهی از درآمد مردم در استان گیلان به کشاورزی و دامپروری اختصاص دارد. خصوصا کشت چای و برنج که موقعیت این استان را ممتاز کرده است. علاوه بر این محصولات خاصی مانند زیتون، فندق، توتون، پنبه و غیره هم در این استان رواج دارد که اغلب در سایر استان‌ها امکان کشت همه این محصولات وجود ندارد. به همین دلیل این استان از لحاظ فرصت سرمایه گذاری در صنایع تولیدی و فرآوری محصولات کشاورزی و باغی جایگاه استراتژیکی در کشور دارد.

از سوی دیگر گیلان در بخش صنعتی و خدماتی نیز استان بسیار مهمی است. جمعیت قابل توجهی از سراسر کشور به این استان می‌روند و ساکنان بومی این استان نیاز زیادی به خدمات دارند و علاوه بر این نیاز به رونق صنعت ساختمانی دارند به همین دلیل ثبت شرکت در همه این حوزه‌ها توجیه اقتصادی بسیار مناسبی دارد.

از طرفی باید به مزیت‌های جغرافیایی این استان و وجود بندر‌های مهمی مانند آستارا و منطقه آزاد بندر انزلی اشاره کرد که فرصت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مناطق ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری را فراهم کرده است.

کارشناسان ما در آرمانی ثبت در این مقاله به بررسی ابعاد مختلف ثبت انواع شرکت‌ها در رشت پرداخته‌اند. ما علاوه بر ارائه شرایط و مدارک ثبتی، هزینه ثبت شرکت در استان گیلان و همچنین زمان لازم برای ثبت شرکت، برند و لوگو را هم در اختیار کاربران قرار خواهیم داد.

راهنمای ثبت شرکت در رشت و گیلان

نکته اولی که باید به آن اشاره کنیم این است که ثبت شرکت در رشت و گیلان تفاوتی با هم ندارد فقط در صورتی که شما قصد ثبت شرکت در منطقه آزاد بندر انزلی را داشته باشید روند ثبتی کمی متفاوت خواهد بود.

برای ثبت شرکت ابتدا بهتر است نوع شرکت را از میان شرکت‌های تجاری و غیر تجاری انتخاب کنید. شرکتهای غیر تجاری معمولا در قالب موسسات، خیریه‌ها، واحد‌های آموزشی و خدماتی به ثبت می‌رسند که ممکن است سود حاصل از آن بین سهامداران تقسیم شود ( انتفاعی ) یا اینکه سودی نداشته باشد و خیریه باشد. شرکتهای تجاری در قالب هفت نوع دسته بندی شده‌اند؛ شرکت‌های سهامی عام و خاص، تضامنی، نسبی، با مسئولیت محدود، سهامی مختلط، غیرسهامی مختلط و شرکت‌های تعاونی. شما باید بر اساس فاکتور‌هایی نوع شرکت خود را مشخص کنید.

دقت کنید که شما می‌توانید چند نام برای شرکت خود پیشنهاد دهید. بنابراین از ابتدا حق مالکیت معنوی نام شرکت را در نظر گرفته و سپس اقدام به ارسال نام پیشنهادی کنید. علاوه بر این موضوع شرکت خود را به دقت انتخاب کنید و به صورت دقیق در اساسنامه آن را شرح دهید.

  • شرکتهایی که با دو شریک هم قابل ثبت هستند: شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، نسبی، مختلط غیر سهامی
  • شرکتهایی که با سه شریک قابل ثبت هستند: شرکت سهامی خاص و مختلط سهامی
  • شرکتهایی که با پنج شریک قابل ثبت هستند: سهامی خاص
  • شرکتهایی که با فقط هفت شریک قابل ثبت هستند: شرکت تعاونی

نکته: تعداد مذکور حداقل نفراتی هستند که برای ثبت شرکت در رشت و گیلان نیاز دارید. در صورت نیاز می‌توانید مثلا هفت شریک برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود داشته باشید.

ثبت شرکت در منطقه آزاد بندر انزلی

شرکتهایی که در منطقه آزاد ثبت می‌شوند خاص نیستند اما امتیازاتی برای آن‌ها قائل شده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها معافیت مالیاتی طولانی مدت است. بنابراین در صورتی که شغل شما بازرگانی است می‌توانید در منطقه آزاد بندر انزلی اقدام به ثبت شرکت کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. بهترین شرکت برای ثبت در این مناطق شرکت‌های سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود هستند که اگر کار شما منحصرا بازرگانی است توصیه می‌کنیم اقدام به ثبت شرکت سهامی خاص کنید.

نکته مهم این که مدارک و فرآیند ثبت شرکت معمولی با شرکت‌هایی که در مناطق آزاد ثبت می‌شوند مشترک است. تنها مدرک اضافی که شما برای ثبت نیاز دارید مجوز فعالیت د منطقه آزاد تجاری است. بنابراین در صورتی که این مدرک را به دست آوردید طبق روال زیر اقدام به ثبت شرکت رشت کنید.

ثبت شرکت سهامی خاص در رشت

به شرکت‌هایی که سهام آن بین چند سهامدار تقسیم و به صورت خصوصی اداره می‌شود شرکت سهامی خاص می‌گویند. تفاوت این شرکت‌ها با سهامی عام به نوع تقسیم سهم است که در شرکت سهامی عام حداقل 51 درصد سهم باید به مردم واگذار و سهامداران اصلی شرکت مجاز هستند بین 20 تا 49 درصد سهم اصلی شرکت را داشته باشند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص در رشت

برای ثبت شرکت سهامی شما نیاز به اساسنامه، تقاضانامه، پرداخت سرمایه اولیه، صورتجلسه و کپی مدارک اعضای شرکت دارید. به جز مدارک اعضا بقیه مدارک باید در دو نسخه تهیه و توسط همه اعضاء امضاء شود. علاوه بر این باید در جلسه اول ( موسس) خود اقدام به تعیین هیئت مدیره، مدیر عامل و بازرس کنید. بازرس نباید ارتباط خویشاوندی با مدیران شرکت داشته باشد و سایر اعضا هم نباید کارمند دولت باشند و یا سابقه کیفری داشته باشند که آن‌ها را از حضور در شرکت منع کند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در رشت

  • دو نسخه کپی اساسنامه همراه با امضای شرکاء. در سایت آرمانی ثبت می‌توانید راهنمای تنظیم اساسنامه را مشاهده و یا با کارشناسان ما جهت تنظیم اساسنامه و ثبت شرکت تماس بگیرید.
  • دو نسخه از برگه تقاضانامه شرکت همراه با امضاء
  • دو نسخه از شرکتنامه همراه با امضاء. شرکتنامه اطلاعات کلی شرکت شماست.
  • کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی اعضاء
  • گواهی سوء پیشینه هیئت مدیره
  • ارائه تعهد نامه عدم پیشینه موثر کیفری از سایر اعضای شرکت
  • دو نسخه کامل از صورتجلسه مجمع موسس همراه با امضاء
  • دو نسخه کامل از صورتجلسه هیئت مدیره همراه با امضای اعضای منتخب
  • ارائه وکالت نامه

مراحل لازم برای ثبت شرکت در رشت

  1. همه مدارک فوق را به صورت دقیق تهیه و اسکن نمائید.
  2. حتما جزئیات مربوط به تاریخ جلسات را در همه برگه‌های صورتجلسه درج کنید
  3. مدارک باید توسط وکیل شرکت در سایت اداره ثبت شرکتها آپلود شود
  4. به سایت اداره ثبت شرکت‌ها به نشانی irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنید.
  5. از قسمت ثبت شرکت فرم‌های مدرخواستی را تکمیل و مستندات لازم را بارگذاری کنید.
  6. پس از تکمیل ثبت نام اینترنتی شرکت اقدام به دریافت کد رهگیری برای انجام امور خود کنید.
  7. مدارک را به صورت پستی به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید.

هزینه ثبت شرکت در رشت

هزینه ثبت شرکت در رشت و گیلان و حتی در مناطق آزاد تجاری طبق تعرفه سالیانه اداره ثبت مشخص می‌شود و تنها هزینه های مربوط به ثبت را باید به شرکت ثبتی بپردازید. نوع شرکت شما نیز در هزینه‌های ثبتی تاثیر گذار خواهد بود. شرکتهای ثبتی می‌توانند تا مرحله آغاز به کار راهنمای شما باشند. زمان ثبت شرکت در رشت و گیلان هم معمولا بیش از 20 روز خواهد بود.

در صورتی که نیاز به ثبت فوری انواع شرکت تجاری، غیر تجاری، موسسه، لوگو و یا برند در استان رشت را دارید می‌توانید با کارشناسان آرمانی ثبت تماس حاصل نمائید. صداقت ثبت از شرکت‌های معتبر ثبتی در رشت است که امور ثبتی در خارج از کشور را هم بر عهده دارد. جهت انجام مشاوره ثبتی می‌توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

منبع صداقت ثبت هرگونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد.
این مقاله چطور بود؟
[: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *